tisdag 23 november 2010

Further than fear bjuder på recension av Bögskräck!

En första recension av Bögskräck är ute! Läs den på bloggen Further than fear!

Några citat:

"Något som ofta sker när jag ska läsa något jag verkligen vill ska vara bra, är att jag blir orolig för att det inte kommer att vara bra, vilket i ärlighetens namn även skedde i detta fall, enbart grundan på min önskan om att få läsa lite bra svensk skräcklitteratur. Men, upptäckte jag tämligen snabbt under läsningens gång, denna rädsla var helt onödig, helt enkelt därför att Andersons noveller är genomgående bra."


"Nej, Andersons styrka ligger kanske inte i hans språkbruk, utan snarare i hans fantasi och i de berättelser han får fram. Det är ofta väldigt intressanta idéer och jag kände flera gånger att jag ville få mer av novellen och att det säkert skulle kunna funkat i romanform"


"Det var, sammanfattningsvis, med en slags fortsatt känsla av hopp för den svenska genrelitteraturen som jag slutligen stängde igen "Bögskräck". Anderson, som tidigare sysslat med både film och musik, visar att han är en skräckförfattare att räkna med och någon som verkligen bör ges uppmärksamhet, åtminstone av alla som gillar skräcklitteratur."