onsdag 18 augusti 2010

Välkommen!

Ibland tar det många år innan man lyckas bestämma sig för vad man ska satsa på. I mitt fall har jag arbetat med independent-film, TV- och reklam-produktion, som skribent, skådespelare och - hör och häpna - illusionist.

Efter att ha lagt undan kameran sedan 2006 så blev jag sugen på att ge mig in i det kreativa livet igen. Resultatet blev Oddbooks. Namnet kommer från att jag gillar udda böcker, sånt som är bortom mainstream eller så mycet mainstream att de kallas - oförtjänt - för skräplitteratur.

Idéerna började virvla runt i mitt trötta huvud på pendeltåget och någon timme senare mailade jag alla goda vänner som hade skrivandet som hobby, och sedan var Oddbooks i verket.

Inom de närmasta veckorna så kommer jag smått börja avslöja hur utgivningen kommer att se ut och vad som kommer att hamna på papper.

Har ni förslag, idéer eller något annat ni vill dela med er av så är ni välkommen att maila mig. Mina krav för att ta emot manuset finns det information om på högerkanten.

Gå gärna med i vår officiella Facebook-grupp också.

Med vänliga hälsningar,

Fred A