fredag 20 augusti 2010

Knivar och klister?

Har precis suttit med en av mina kollegor, Calle Rudnert, och diskuterat lite utseendet på det som troligen blir mitt första släpp. Detta är något som ska ha en liten innehållsförteckning, men oftast tycker jag sådana ser så fula ut. I det här fallet är det dock en nödvändighet och jag hoppas att mitt förslag ska godtas av Calle :)

Samtidigt mailar författaren och vill försäkra sig om att jag fått korrekt information i ett tidigare mail, så det är trots allt "lite full fart" så här på Fredagsförmiddagen.

Jag kanske är bekväm av mig, men jag älskar verkligen det faktumet att vi kan sätta ihop projekt trots att alla sitter i olika delar av Sverige (och en i Finland) och det fungerar så bra. Min far jobbar som typograf och jag kommer ihåg när jag var liten och jag fick se hur man satte ihop VLT (Västmanlands Läns Tidning) med hjälp av knivar och klister. Andra tider nu.

I alla fall tror jag att detta vi arbetar på kan tilltala er som föredrar bilder i kombination till text, det vill säga serier. Men men, nu har jag redan snackat för mycket. Åter till arbetet!